- menu przedmiotowe
- Status prawny
- Władze Uniwersytetu
- Wewnętrzne akty prawne
- Działalność Uniwersytetu
- Struktura organizacyjna
- Ogłoszenia i komunikaty
- Konkursy na stanowiska nauczycieli akademickich
- Oferty zatrudnienia w projektach
- Baza dokumentów
- Regulaminy
- Prowadzone rejestry, ewidencje i archiwa
- Studia i studenci
- Programy studiów
- Oceny Polskiej Komisji Akredytacyjnej
- dostęp do informacji
- obsługa biuletynu UWM
Nr 206 z dnia 29.6.2007 r. w sprawie wprowadzenia zmian w Uchwale oraz załączniku do Uchwały Nr 155 z dnia 26 stycznia 2007
Uchwała Nr 206
Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie
z dnia 29 czerwca 2007 r.
w sprawie wprowadzenia zmian w Uchwale oraz załączniku do Uchwały Nr 155 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 26 stycznia 2007 r. w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie Centrum Innowacji i Transferu Technologii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
Działając na podstawie art. 86 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. z 2005 r. nr 164, poz. 1365 z późn. zm.), w związku z uchwała Nr 155 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 26 stycznia 2007 r. ustala się co następuje:
§ 1
W Uchwale nr 155 wprowadza się następującą zmianę:
§ 5 otrzymuje nowe brzmienie „Centrum pod-ległe jest merytoryczne i służbowo Prorektorowi ds. Nauki i Współpracy Regionalnej”.
§ 2
W Regulaminie CIiTT stanowiącym załącznik do Uchwały Nr 155 Senatu Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie z dnia 26 stycznia 2007 r. wprowadza się następujące zmiany:
§ 4 otrzymuje nowe brzmienie:
„Zakres działalności CIiTT obejmuje w szczególności:
I) w zakresie transferu wiedzy i technologii oraz przedsiębiorczości akademickiej:
1. poszukiwanie opracowań naukowych, które mogłyby stać się przedmiotem transferu i komercjalizacji technologii w Polsce oraz zagranicą,
2. współdziałanie z zespołami i jednostkami badawczymi uczelni,
3. współuczestnictwo w prowadzeniu działań informacyjnych i promocyjnych oferty szkoleniowej, edukacyjnej, badawczej i naukowej uczelni w zakresie wykorzystywania wyników ba-dań naukowych i potencjału badawczego, a także kształcenia ustawicznego,
4. wsparcie w tworzeniu przedsięwzięć wymagających współpracy różnych grup badawczych - współpracy międzywydziałowej i interdyscyplinarnej zmierzającej do komercjalizacji opracowań naukowych,
5. współpracę z krajowymi i zagranicznymi inkubatorami i parkami naukowymi, technologicznymi i przemysłowymi,
6. współpracę z krajowymi i zagranicznymi ośrodkami zajmującymi się transferem wiedzy i technologii,
7. organizację szkoleń, seminariów i studiów podyplomowych dla pracowników uczelni oraz podmiotów zewnętrznych w zakresie zadań CIiTT,
8. opracowywanie modelu organizacyjnego i zasad transferu technologii w uczelni,
9. działalność informacyjną, doradczą i szkoleniową skierowaną do pracowników i studentów z zakresu przedsiębiorczości akademickiej (m.in. tworzenia firm typu startup i spinoff), tworzenia klastrów,
10. inicjowanie i przygotowanie działalności akademickiego inkubatora przedsiębiorczości oraz inkubatora technologicznego,
11. informowanie i pomoc w dostępie do potencjalnych źródeł finansowania przedsięwzięć zarówno dla naukowców jak i przedsiębiorców,
12. pomoc w przygotowaniu oferty technologicznej i przeprowadzeniu transferu technologii,
13. organizację misji zagranicznych, dni współpracy i konferencji tematycznych, wystaw, targów, spotkań brokerskich,
14. przygotowanie i uruchomienie systemu serwisowego z zakresu wyników badań naukowych, nowych technik i technologii oraz innych innowacyjnych rozwiązań na rzecz gospodarki,
15. utworzenie i prowadzenie bazy informacyjnej o kadrze eksperckiej,
16. udział w pracach związanych z planowaniem strategicznym rozwoju uczelni oraz przygotowanie programów realizacyjnych,
17. konsulting organizacyjny i techniczny, przygotowanie i wspomaganie wdrażania nowych technologii i metod organizacji w przedsiębiorstwach,
18. współpracę z Rzecznikiem Patentowym w zakresie ochrony własności intelektualnej przedmiotu transferu.
II) w zakresie Funduszy Strukturalnych UE i innych środków krajowych i zagranicznych:
1) inicjowanie i przygotowywanie projektów do Funduszy Strukturalnych UE i innych środków krajowych i za-granicznych, własnych CIiTT oraz zleconych przez władze Uniwersytetu,
2) pomoc doradcza w przygotowywaniu projektów do Funduszy Strukturalnych UE i innych środków krajowych i za-granicznych, opracowywanych przez pozostałe jednostki Uniwersytetu,
3) pomoc doradcza przy realizacji projektów dofinansowanych z Funduszy Strukturalnych UE i innych środków krajowych i zagranicznych,
4) działalność informacyjna, doradcza i szkoleniowa w zakresie pozyskiwania środków finansowych z Funduszy Strukturalnych UE i innych środków krajowych i zagranicznych,
5) prowadzenie ewidencji składanych wniosków oraz umów zawartych na realizację projektów dofinansowanych z Funduszy Strukturalnych UE i innych środków krajowych i zagranicznych.”
2. § 11 otrzymuje nowe brzmienie:
- W skład Rady wchodzą przedstawiciele nauczycieli akademickich Uniwersytetu w liczbie od 5 do 8 osób.
- W posiedzeniach Rady uczestniczy z głosem doradczym po 1 przedstawicielu uczelnianych związków zawodowych.
- W posiedzeniach Rady mogą uczestniczyć z głosem doradczym po 1 przedstawicielu samorządu studentów oraz samorządu doktorantów.
3. § 12 otrzymuje nowe brzmienie:
„Rada wyłania spośród swoich członków przewodniczącego i zastępcę.”
4. § 14 otrzymuje nowe brzmienie:
„Posiedzenia Rady zwołuje jej przewodniczący co najmniej raz w semestrze”
5. § 15 otrzymuje nowe brzmienie:
- Uchwały Rady zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady.
- W przypadku równej liczby głosów decydującym jest głos przewodniczącego Rady.
- W przypadku nieobecności, przewodniczący Rady powierza swoje obowiązki zastępcy.
6. § 16 otrzymuje nowe brzmienie:
„Środki finansowe na działalność CIiTT pochodzą ze środków Uniwersytetu i środków pozyskanych z zewnątrz, w tym z bezzwrotnych środków pochodzenia za-granicznego oraz z tytułu odpłatnie prowadzonej działalności.
7. § 17 otrzymuje nowe brzmienie:
„Wszystkie przychody wymienione w § 16 są przeznaczane na działalność statutową CI i TT.”
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem jej podjęcia.
Przewodniczący Senatu
Rektor prof. dr hab. Ryszard J. Górecki
Informacje o dokumencie:
Jednostka: Biuro Rektora | Wytworzył: mgr inż. Ewa Burska-Kazimierska | Opublikował: Zofia Konopka |
Data wytworzenia: 29.06.2007 | Data publikacji: 18.09.2007 10:47 | Data aktualizacji: 12.09.2014 09:40 |
Liczba wyświetleń: 3390 | Historia aktualizacji | Drukuj ten dokument |